Ейдетика в початковій школі. Визначення, прийоми, методологія
Змінюються часи, змінюються діти: бажання, поведінка, погляди,ціннісні життєві орієнтири. Кожен випуск особливий, зовсім не схожий на попередній. Тому вчитель знаходиться в постійному пошуку нових форм, методів педагогічного впливу та організації навчально-виховного процесу. Але треба враховувати, що незмінним завжди залишається прагнення будь-якої дитини до пізнання навколишнього світу через активну діяльність, творчість, усвідомлення, розуміння та бажання самому відшукати істину і знайти своє місце в цьому світі. Вчитель має можливість допомогти малечі, якщо організує так процес навчання, що він буде сприяти розвитку природних здібностей самої дитини та її творчості,пробуджуватиме бажання осягти незрозуміле.
Приемы ейдетики на уроках русского языка во 2 классе
Учебник « Русского языка», 2 класс, под редакцией И.Н. Лапшиной, Н. Н. Зорьки.
При помощи метода эйдетики можно учить, запоминать правописание слов, которые даны в учебнике как словарные слова. Я использую следующие стихотворные формы.
Изучение:
- Кто, что
Крошку кто зовут «ко- ко» ,
Крошку что зовут «чё- чё».
- Моя , твоя , своя , она ,мои , твои , свои , они
«О» - принцесса в королевстве букв :
И моя и мои , и твоя и твои ,
И своя и свои ,и она и они.
3. Могу
Он говорил : « Не могу, не могу!
И наконец - то смог.
4.Пожалуйста
Крошка « пож» пришла к «алу»
И сказала кроха : « Я без « й» жить не могу !
Без него мне плохо!» .
5.Здравствуй
Здравик с здравиком дружил .
Здравик здравику служил .
6.Работа
« О ! Раб ты мой навеки !», -
Сказал однажды «та».
7.Опять
О! 5 пальцев на одной руке!
О! 5 пальцев на другой руке!
8. Большой
Боль уйдёт и вмиг утихнет ,
Если к боли «шой» прилипнет.
9. Начала
«Ача- рача»,
Крем- брюле.
10.Плохо
Хока «пло» и хока «хо»-
Неразлейвода.
11.Хорошо
«Хо» и «ро» шли по дорожке.
А навстречу «шо».
Подружились и решили:
Жить вместе хорошо.
12.Мало, много
«О»- немало в слове мало.
«О»- немного в слове много.
13.Аккуратно
«Ак» курочка пошла на базар,
Курочка «Ак» купила самовар.
14. Жи, ши пиши с и. Произноси твёрдые звуки [ж], [ш].
Хоть шипи «ши- ши»,
Хоть жужжи «жи-жи»,
Ни за что и никогда
Не появится в них «ы».
15.Плачет «ча» - а - а – а !
Плачет «Ща» - а – а – а !
Потому что их страшит «Чу» - у – у – у!
Потому что их страшит «Щу» - у – у –у !
Розробки Журби Анни Юріївни, вчителя української мови і літератури
Приклад:на уроках української мови для запам'ятовування пом'якшених звуків використовую такі речення:
"Жаба Чапа шльопає джунглями"
"Гава Каркуша хрумає грінки"
"Багато паперів вміщує мій файл"
Перші літери у словах цих речень - пом'якшені звуки.
Запам'ятовуємо букви і буквосполучення, перед якими завжди пишемо у (орфограма "Чергування у-в на межі слів"):
"Веселий Федір сватає Хвеську у Львові".