Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Четвер, 28.03.2024

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 101
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Шкільна газета

Газета " Шкільний калейдоскоп"

Рік заснування - 2004

Засновники - Чумак Тетяна Ігорівна та Булдакова Ірина Миколаївна

Газета виходить щомісяця протягом кожного навчального року.

Головним редактором газети та керівником гуртка журналістики протягом  2006- 2010н.р. була Світлична Надія Іванівна.

 З 2010 року головний редактор та керівник гуртка «Юний журналіст»- Ставицька Валентина Олексіївна

                            Основні завдання шкільної газети

     Основні завдання шкільної газети-формування компетентностей особистості, пізнавальних , творчих та наукових здібностей засобами журналістської діяльності, виховання любові до рідної мови, розвиток мислення та творчих здібностей, художньої майстерності та вміння спілкуватися, виховання активної життєвої позиції, орієнтування на професію журналіста.

                                      Наші досягнення

         З 2010 року на базі Нещеретівської загальноосвітньої школи  I-III ступенів діє гурток Білокуракинського Будинку творчості дітей та юнацтва «Юний журналіст». Метою гуртка є залучення дітей до журналістської та художньо - публіцистичної творчості, вивчення й сприяння відродженню кращих культурних традицій України, її мови, народних звичаїв. З метою розширення світогляду школярів було налагоджено  випуск газети «Шкільний калейдоскоп», котра виходить щомісяця. Творчий колектив газети - діти 11-14 років, котрі мають бажання бути у вирі шкільних подій та проявляють журналістські здібності. На сторінках шкільної газети діти висвітлюють шкільні події, піднімають актуальні суспільні питання, створюють фоторепортажі. Цього навчального року колектив газети оновився, адже прийшли нові творчі особистості, що виявили бажання працювати на творчій ниві «Шкільного калейдоскопу».

     Газета бере участь в обласних та Міжнародних конкурсах преси та телебачення. «Шкільний калейдоскоп» став лауреатом XІV Національного конкурсу шкільних газет. Творчі роботи гуртківців друкуються  на шпальтах газети «життя Білокуракинщини» та дитячій газеті «Журавлик».                

                    КОЖЕН МОЖЕ ПОПРОБУВАТИ СВОЇ СИЛИ.

Пропонуємо коротку теоретичну частину, що дозволить кожному бажаючому здійснити першу «спробу пера», принести свої труди до нашої редакції та, якщо сподобається, стати її постійним кореспондентом.

                                      Жанри газетної журналістики

   Під жанрами в журналістиці розуміються стійкі типи публікацій, об’єднані схожими змістовно - формальними ознаками. Подібного роду ознаки називаються жанротворчими факторами. Як основні серед них виділяють такі фактори:предмет відображення, тематична настанова(функція) відображення, метод відображення.

Знання жанрових ознак дозволяє журналісту краще уявити мету своєї творчості, підібрати матеріал і представити його відповідно до вимог жанру.

Найпоширеніший засіб класифікації жанрів передбачає поділ на інформаційні, аналітичні та художньо-публіцистичні.

ознаки

функції

1.Інформаційні

жанри:

замітка, репортаж, Інтерв’ю, звіт

 

Оперативність, наявність у матеріалах подієвого приводу розгляд окремого факту, явища

Висвітлюють останні новини, сенсації, несуть аудиторії всі останні події

2.Аналітичні жанри:

кореспонденція,

стаття,рецензія

Мають широкі часові межі, в них міститься вивчення та аналіз системи фактів, ситуацій, узагальнення та висновки.

Спрямованість не на повідомлення новин, а на аналіз,дослідження, тлумачення подій, процесів, ситуацій

3.Художньо- публіцистичні жанри:

нарис, фейлетон, есе,

памфлет

Присутність художньості- образного відображення дійсності та публіцистичності-документальності, можливість  домислу ( не вимислу). Конкретний факт ніби відходить на задній план, поступаючись місцем враженню автора.

Володіють великою емоційною силою, розкривають типове через індивідуальне.

 

     Що ж таке інформаційна замітка? В її основі лежить висока оперативність, новизна, злободенність та актуальність. Замітка показує момент зміни дійсності. Замітка - це оперативний жанр, а його основні  якості :  вірогідність, відсутність коментарю,документальність. Замітка може бути хронікальною, короткою та розгорнутою.

        Хронікальна замітка – це саме повідомлення про факт, що не має

заголовка та підпису.

       Коротка замітка інформує читача про нові події та факти.

      У розгорнутій замітці автор описує деталі факту, думку журналістів, експертів , учасників події.

    Репортаж – найбільш розгорнутий і емоційний жанр, його ціль – дати якомога розгорнуту картину подій. Газетний репортаж розподіляється на

подієвий, проблемний, репортаж – есе. Всі вони будуть містити опис місця події та часу. Але слід пам’ятати ,що ці описи не повинні бути затягнутими.

Дослідники пишуть, що репортаж - це щось більше ніж просто інформація,

Це художній твір, в якому інформація втілена в художньо - публіцистичну форму.

    Журналіст повинен докладно описати хід актуальної події,        використовуючи  ту    інформацію, яку придбав внаслідок власних спостережень. Такий репортаж невеликий за обсягом, у ньому відсутні коментарі, висновки, оцінки.

      Стаття - основний жанр аналітичної журналістики. Аналітична стаття висвітлює найважливіші події життя, доводячи головну думку, підкоряючи цьому докази й аргументацію. Поняття «стаття» пішло від латинського слова,

що означало «частина цілого». Ми ж називаємо статтями величезне число публікацій різних жанрів. У вузькому смислі це слово означає публікацію,що

аналізує якусь ситуацію, процес, подію. Аналітичне обговорення предмета в статті повинне бути проведене так, щоб читачі могли, використовуючи публікацію, міркувати далі над тими питаннями, які їх цікавлять.

    Основна функція статті – стаття пояснює читачам як суспільну, так і особисту значимість актуальних процесів, явищ, ситуацій. Крім того, вона звертає увагу на ті завдання, проблеми, які виникають у ході ситуації.

   Для підготовки статті журналіст повинен:

  • зібрати необхідні факти;
  • виявити конкретно діючих осіб;
  • опрацювати матеріал.                                                                                                                       

А, відповівши на такі запитання, - в якій ситуації відбулася подія, до яких соц. груп відносяться учасники подій, які переслідують інтереси, які шляхи рішення існують, як діють опоненти, кому це вигідно, що це значить для суспільства, журналіст може приступити до написання статті .

 

 

                                    

 

                                                   

Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024